Верховній Раді рекомендують прийняти за основу проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження кримінальних проступків»

Основними завданнями проекту Закону є:
1) продовження гуманізації кримінального права шляхом перетворення окремих нетяжких злочинів на кримінальні проступки;
2) отримання обвинуваченими у вчиненні кримінальних проступків усіх процедурних прав і гарантій кримінального процесу, яких наразі особи позбавлені в процедурі щодо адміністративних правопорушень. З іншого боку, до осіб, які вчинили кримінальні проступки, не застосовуватимуть запобіжний захід у вигляді тримання під вартою;
3) припинення неправомірного використання результатів адміністративного провадження при розслідування кримінальних справ (рішення Європейського Суду з прав людини у справі «Доронін проти України»). Зараз у провадженні щодо адміністративних порушень дозволено застосовувати велику кількість втручальних заходів (затримання особи, особистий огляд та огляд речей, вилучення речей і документів тощо) без належного — як правило, будь-якого — судового контролю. А за допомогою цих дій можуть бути отримані докази, важливі для певного кримінального провадження. Запровадження кримінальних проступків суттєво скоротить обсяг втручальних заходів у адміністративному провадженні;
4) гарантування судового захисту прав особи у справах про кримінальне обвинувачення (щодо конфіскації майна, виправних робіт, короткострокового арешту тощо) на підставі вимог статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод. Жоден інший державний орган, окрім суду, не може приймати рішення про застосування до особи зазначених покарань;
5) реалізація вимог Конституції України (стаття 41) про можливість конфіскації майна лише на підставі рішення суду;
6) необхідність додержання міжнародних зобов’язань України.
Законопроектом пропонується запровадити у Кримінальному кодексі поняття «кримінальні правопорушення», яке охоплює усі кримінально-карані діяння, що поділяються на злочини та кримінальні проступки та описуються в окремих «книгах» Особливої частини КК.
При цьому низка діянь, які зараз визнаються адміністративними правопорушеннями та містяться у Кодексі України про адміністративні правопорушення та Митному кодексі, «переносяться» до Кримінального кодексу та отримують «статус» кримінальних проступків (порушення порядку ведення передвиборної агітації, агітації під час підготовки і проведення референдуму з використанням засобів масової інформації (стаття 212-9 чинного КУпАП), порушення обмежень щодо ведення передвиборної агітації, агітація в день проведення референдуму (стаття 212-10 чинного КУпАП), порушення митних правил (статті 468 — 485 Митного кодексу України) та ін.).
Проектом до категорії кримінальних проступків пропонується перевести деякі злочини невеликої тяжкості (умисне легке тілесне ушкодження, незаконне розголошення лікарської таємниці тощо; запровадити дві системи кримінальних покарань — за вчинення злочинів та за вчинення проступків та диференційовану систему розмірів штрафів, які будуть кратні «штрафним ставкам».
Документом також передбачається доповнити Кримінальний кодекс Додатком 2 «Визначення термінів», в якому містяться 75 термінів, що використовуються у цьому кодексі.
Члени Комітету підтримали законопроект, прийняття якого приведе законодавство України у відповідність до практики Європейського Суду з прав людини з урахуванням досвіду країн Західної і Східної Європи та сприятиме створенню ефективної системи протидії кримінальним правопорушенням, додержання прав і свобод осіб, які притягуватимуться до відповідальності.