Указ щодо блокування соцмереж «Вконтакте» і «Одноклассники» перевірять на конституційність

1495466470 mereji

 

 

Положеннямипунктів 271, 272, 273, 274, 275, 276, 287, 422, 423, 424, 425, 434, 435 Додатку 2 до Рішення РНБО, які введені в дію пунктом 1 Указу Президента України № 133/2017 до вищезазначеного переліку юридичних осіб передбачаєтьсязастосуванняперсональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), серед яких заборона Інтернет-провайдерам надавати послуги з доступу користувачам мережі Інтернет до відповідних ресурсів даних сервісів.

 

Автори подання зазначають, що таким чином громадяни України позбавляються права вільного та безперешкодного доступу до інформації, обміну інформацією у зв’язку із блокуванням ряду інформаційних Інтернет-ресурсів/сервісів.

 

Відповідно достатті 1 Конституції УкраїниУкраїна є суверенна і незалежна, демократична, соціальна, правова держава.

 

Згідно із частиною третьою статті 15 Конституції України цензура заборонена.

Дана заборона більш повно розкривається участині першій статті 24 Закону України «Про інформацію», відповідно до якої забороняєтьсяцензура— будь-яка вимога, спрямована, зокрема, до журналіста, засобу масової інформації, його засновника (співзасновника), видавця, керівника, розповсюджувача, узгоджувати інформацію до її поширення абонакладення заборони чи перешкоджання в будь-якій іншій формі тиражуванню або поширенню інформації.

 

Крім того, в поданні зазначено, що статтею 4 базового Закону України «Про санкції» не встановлено такого виду санкцій як «заборона Інтернет-провайдерам надання послуг з доступу користувачам мережі Інтернет до ресурсів/сервісів».Закони України також не містять подібного виду санкцій.

 

Таким чином, нардепи вважають, що застосована у пунктах 271, 272, 273, 274, 275, 276, 287, 422, 423, 424, 425, 434, 435 Додатку 2 до Рішення РНБО, які введені в дію пунктом 1 Указу Президента України № 133/2017, заборона Інтернет-провайдерам надавати послуги з доступу користувачам мережі Інтернет до відповідних ресурсів сервісів не відповідає Конституції України (є неконституційною).

 

Народні депутати просять також визнати провадження за цим конституційним поданням невідкладним і розглянути його у місячний строк.