Одесити можуть отримати правову допомогу у себе вдома

jfj

 

 

 

Так, лише у І кварталі 2017 року кількість громадян, які отримали безоплатну правову допомогу через мережу дистанційних та мобільних консультаційних пунктів БПД, склала 28 392 особи. Це у 1,8 разів більше у порівнянні із аналогічним періодом минулого року.

 

Дистанційний пункт доступуце точка доступу до безоплатної правової допомоги для громадян, які мають потребу в безоплатній правовій допомозі, але в силу різних причин (проживання або перебування у віддалених населених пунктах, відсутність вільного часу тощо) не мають можливості її отримати, звернувшись безпосередньо до місцевого центру або бюро правової допомоги. Дистанційний пункт діє на постійній основі за визначеним графіком та розташовується в приміщеннях органів державної влади, органів місцевого самоврядування, установ (організацій, закладів).

 

У першому кварталі 2017 року зусиллями місцевих центрів утворено та забезпечено роботу нових 577 дистанційних пунктів доступу до безоплатної правової допомоги. Загалом по всій території України станом на 1 квітня поточного року функціонує – 1 898 дистанційних пунктів.

 

Найбільшу кількість дистанційних пунктів доступу було утворено у Полтавській (230), Одеській (185), Дніпропетровській (131), Тернопільській (124), Вінницькій (120), Херсонській (105) та Черкаській (101) областях.

 

Ці пункти функціонують на базі бібліотек, органів місцевого самоврядування, місцевих органів виконавчої влади, центрів надання адміністративних послуг, закладів соціального обслуговування населення (центрах соціально-психологічної реабілітації, територіальних центрах обслуговування пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян, соціальних гуртожитках для внутрішньо переміщених осіб, у будинках-інтернатах, у тому числі для громадян похилого віку та інвалідів), навчальних закладів та закладів охорони здоров’я (зокрема у військово-медичних центрах (військових госпіталях) Міністерства оборони України), військових комісаріатів, громадських та волонтерських організацій, на контрольно пропускних пунктах у зоні розмежування тощо.

 

У дистанційних пунктах громадяни можуть отримати правову інформацію, консультації та роз’яснення з правових питань, допомогу у складанні заяв, скарг та інших документів правового характеру. Ці пункти працюють як у формі особистих прийомів громадян, які проводять працівники місцевих центрів, у тому числі із залученням на громадських засадах адвокатів, представників правозахисних організацій, державних органів та органів місцевого самоврядування тощо, так і за допомогою он-лайн консультувань, відеозв’язку, телефонного зв’язку, з використанням інших інформаційних технологій.

 

Загальна кількість громадян, яка у першому кварталі 2017 року звернулася за отриманням консультацій та роз’яснень з правових питань під час роботи дистанційних пунктів доступу, склала 8 365 осіб. Усього ж за час функціонування мережі таких віддалених точок доступу (2016 – перший квартал 2017 року) правову допомогу у них змогли отримати 18 290 осіб.

 

Найчастіше відвідувачів дистанційних пунктів цікавлять питання їх соціального захисту, зокрема порядку призначення державної соціальної допомоги, надання житлових субсидій, пенсійного забезпечення, отримання пільг учасниками АТО та соціального захисту їх сімей, надання адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам, у тому числі для покриття витрат на проживання та оплату житлово-комунальних послуг, відновлення соціальних виплат, прийняття спадщини, що знаходиться на тимчасово окупованій території тощо. Також було чимало питань громадян щодо стягнення заборгованості по заробітній платі, незаконного звільнення їх з роботи, здійснення перерахунку пенсії, порядку розірвання шлюбу та стягнення аліментів, порядку оформлення права власності на нерухоме майно, реалізації права учасників АТО на отримання земельної ділянки та житла, порядку призначення інвалідності тощо.

 

Мобільний консультаційний пунктце точка доступу до безоплатної правової допомоги, що діє за визначеним місцевим центром графіком для забезпечення потреби в безоплатній правовій допомозі громадянам, що проживають/перебувають у територіально віддалених від місцевого центру населених пунктах або у спеціалізованих установах (госпіталях, пансіонатах, геріатричних установах тощо) шляхом здійснення виїзних прийомів.

 

Працівники місцевих центрів в рамках роботи мобільних консультаційних пунктів здійснюють виїзди до одиноких осіб, осіб похилого віку, осіб з обмеженими фізичними можливостями за місцем їх фактичного проживання чи перебування з метою надання таким особам адресної правової допомоги.

 

Найчастіше виїзди мобільних консультаційних пунктів здійснювались до сільських, селищних, міських, районних рад, що знаходяться у віддалених від місцевих центрів населених пунктах, закладів соціального обслуговування населення (соціальних гуртожитків, дитячих будинків, геріатричних будинків-інтернатів для людей похилого віку), у заклади охорони здоров´я (лікарні, санаторії), у тому числі, військові госпіталі, військові частини, громадські організації людей з інвалідністю, заклади освіти, органи державної виконавчої влади, а також пункти тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства.

 

Усього під час виїздів у першому кварталі 2017 року фахівці системи БПД проконсультували 10 102 особи.

 

З детальною інформацією про місця та графіки роботи дистанційних пунктів доступу та мобільних консультаційних пунктів доступу до БПД у розрізі регіонів можна ознайомитись на веб-сайтах регіональних центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги. Ця інформація, зазначимо, актуалізується та доповнюється на періодичній основі.