Адміністративний суд не може розглядати справи, що відносяться до конституційної юрисдикції, — суддя ВСУ
За обставинами цієї справи народний депутат України звернувся до Вищого адміністративного суду України із заявою, де оскаржував дві постанови Верховної Ради України від 22 лютого 2014 року № 750-VII «Про текст Конституції України в редакції 28 червня 1996 року, із змінами і доповненнями, внесеними законами України від 8 грудня 2004 року № 2222-IV, від 1 лютого 2011 року № 2959-VI, від 19 вересня 2013 року № 586-VII» та № 757-VII «Про самоусунення Президента України від виконання конституційних повноважень та призначення позачергових виборів Президента України». Позивач просив визнати протиправними та нечинними вказані постанови ВРУ з моменту їх прийняття, тобто з 22 лютого 2014 року.
Олександр Прокопенко пояснив, що Верховний Суд України залишив у силі ухвалу ВАСУ про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі, оскільки зазначена справа належить до конституційної юрисдикції та непідвідомча судам адміністративної юрисдикції.
Кодекс адміністративного судочинства України регламентує порядок розгляду не всіх публічно-правових спорів, а лише тих, які виникають у результаті здійснення суб’єктом владних повноважень управлінських функцій і розгляд яких безпосередньо не віднесено до підсудності інших судів.
Аналогічна позиція Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України була висловлена у постановах у справах №№ 21-224а16, 21-1945а16, 21-3353а16 та 21-2871а16.
