Адміністративний суд не може розглядати справи, що відносяться до конституційної юрисдикції, — суддя ВСУ

VSU 150313

 

 

За обставинами цієї справи народний депутат України звернувся до Вищого адміністративного суду України із заявою, де оскаржував дві постанови Верховної Ради України від 22 лютого 2014 року № 750-VII «Про текст Конституції України в редакції 28 червня 1996 року, із змінами і доповненнями, внесеними законами України від 8 грудня 2004 року № 2222-IV, від 1 лютого 2011 року № 2959-VI, від 19 вересня 2013 року № 586-VII» та № 757-VII «Про самоусунення Президента України від виконання конституційних повноважень та призначення позачергових виборів Президента України». Позивач просив визнати протиправними та нечинними вказані постанови ВРУ з моменту їх прийняття, тобто з 22 лютого 2014 року.

 

Олександр Прокопенко пояснив, що Верховний Суд України залишив у силі ухвалу ВАСУ про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі, оскільки зазначена справа належить до конституційної юрисдикції та непідвідомча судам адміністративної юрисдикції.

 

Кодекс адміністративного судочинства України регламентує порядок розгляду не всіх публічно-правових спорів, а лише тих, які виникають у результаті здійснення суб’єктом владних повноважень управлінських функцій і розгляд яких безпосередньо не віднесено до підсудності інших судів.

 

Аналогічна позиція Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України була висловлена у постановах у справах №№ 21-224а16, 21-1945а16, 21-3353а16 та 21-2871а16.