Коло осіб, які звільняються від сплати авансового внеску для проведення виконавчих дій, можуть розширити

Так, частина 2 статті 26 ЗУ «Про виконавче провадження» встановлює вимоги щодо обов’язкового авансування стягувачем витрат на вчинення виконавчих дій (в розмірі 2% суми, що підлягає стягненню) та призводить до додаткового фінансового навантаження на місцеві бюджети.
Практика засвідчує, що із переданих виконавчих документів про примусове виконання рішень судів та інших уповноважених органів про стягнення коштів органами державної виконавчої служби виконано приблизно 10%. Сам Закон не передбачає реальної відповідальності органів виконавчої служби за неефективну роботу та дієвих важелів впливу органів місцевого самоврядування щодо її покращення. Тому сплата авансового внеску практично у 90% випадків перетворюється на додаткові неефективні втрати місцевого бюджету.
Саме тому, органи місцевого самоврядування, так само, як і органи державної влади, мають бути звільнені від сплати авансового внеску у разі їх звернення до органів державної виконавчої служби.
Виходячи з вищезазначеного, народний депутат Бурбак Максим вніс до Верховної Ради Проект Закону України №6447 «Про внесення зміни до статті 26 Закону України «Про виконавче провадження» щодо звільнення органів місцевого самоврядування від сплати авансового внеску для проведення виконавчих дій».
Документ спрямований на внесення доповнень до абзацу третього частини другої статті 26 Закону України «Про виконавче провадження».
Законопроектом передбачено звільнення органів місцевого самоврядування від сплати авансового внеску:
- за рішення майнового характеру – у розмірі 2 відсотків суми, що підлягає стягненню;
- за рішення немайнового характеру — одного мінімального розміру заробітної плати з боржника — фізичної особи та в розмірі двох мінімальних заробітних плат з боржника — юридичної особи, для проведення виконавчих дій.